Monday 25 August 2014

Minggu Mesra Pelajar kepada Minggu Mesra Mahasiswa

Assalamualaikum W.B.T

Tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk bakal mahasiswa yang mendapat tawaran di pusat pengajian seluruh Malaysia akan memasuki alam pengajian baru. Ini juga bermaksud mereka akan memasuki satu fasa yang lebih tinggi di dalam hidup. Segala persiapan masih lagi sibuk dilakukan tidak kiralah oleh pihak Univeristi atau bakal mahasiswa itu sendiri.

Malah, tidak ketinggalan Universiti Kebangsaan Malaysia yang sibuk dengan segala persiapan bagi menyambut bakal mahasiswa yang akan ke sini. Jadi, di sebalik segala persiapan yang dilakukan, pihak Universiti Kebangsaan Malaysia turut menjanjikan suatu minggu perkenalan yang diberi nafas baru, idea yang dilontarkan oleh Naib Canselor UKM, Prof. Dato. Dr Norazlan Ghazali.

Jadi, lontaran idea menukar nama Minggu Mesra Pelajar kepada Minggu Mesra Mahasiswa juga tepat pada masanya yang dilihat menjanjikan satu minggu yang pastinya menyeronokkan, informatif, serta melibatkan ramai pihak termasuk ibu bapa dan pihak fakulti itu sendiri.

Masih tidak terlambat lagi rasanya jika kami di barisan Aspirasi Mahasiwa Kolej Burhanuddin Helmi mengucapkan selamat datang ke Universiti Kebangsaan Malaysia. Selamat Maju Jaya.

Guardian of the Nation




0 comments:

Post a Comment